စာေပ ဆိုသည္ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၾကည့္ပါက စာႏွင့္ ေပ ဆိုျပီး ခြဲျခားႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါလား။ စာ ကို ထပ္ျပီး ဖြင့္ဆိုလွ်င္ အကၡရာ သေကၤေကတ အစု ...။လူမ်ိဳးႏြယ္ တခု နားလည္ႏိုင္ေသာ ဘာသာစကားတခုကို ထို လူမ်ိဳးတို႔ နားလည္ေသာ သေကၤတျဖင့္ ဖြင့္ဆိုျခင္း ....။အဂၤလိပ္လို (letter) ျဖစ္သည္။ ေပ ကို ထပ္ျပီး ဖြင့္ဆိုလွ်င္ ေပရြက္ဟု ဖြင့္ဆိုရေပမည္။ ယခင္ေရွးအခါက ႏုတ္ထက္ကၡရာ တင္ၾကသည္ ထိုေနာက္....ထိုေနာက္မွ.... ျမန္မာတို႔သည္ ေပရြက္တို႔ေပၚတြင္ ေပထက္ အကၡရာ တင္ခဲ့ၾကေလသည္။ ေပရြက္တို႔သည္ ထိန္းသိမ္းရာတြင္ ၾကာရွည္ မခံျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေက်ာက္ထက္ အကၡရာ ထိုေနာက္ ..ထိုေနာက္...ယခု ေနာက္ဆံုး လွ်ပ္စစ္ နည္းပညာေခတ္ ကိုေရာက္ရွိလာရာ PDF ဟု ေခၚေသာ စာေပအဆင့္တို႔ပင္ ေရာက္လာေလေတာ့သည္ မဟုတ္ပါလား။
စာေပ၏ ေကာင္းေသာ အခ်င္းအရာမ်ားကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ေသာ္....လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၃၇၅ ႏွစ္ အလြန္က ဘုရားရွင္၏ ႏုတ္ေတာ္ထြက္မ်ား စာေပတြင္ေတြ႔ႏိုင္ေသးသည္။ ခရစ္ေတာ္ ၊မိုဟာမတ္ အျပင္ ေအဒီ အေစာပိုင္းမွ ဟိႏၵဴ ဘာသာ ၏ အေၾကာင္းအ၇ာ အခ်ိဳ႕ပင္ ေလ့လာႏိုင္ေလသည္။ မည္သည့္ စာေပမဆို အေကာင္းခ်ည္းမဟုတ္ ေလာကတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ား ရွိသည့္ နိယာမ အတိုင္း ညစ္ညမ္းစာေပ မ်ားကလဲ အျပိဳင္အဆိုင္ဆိုသလို ....။
ေဆးပညာစာအုပ္မ်ား ထြက္လာေသာ အခါ ေဆးပညာ အျမင္မွ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဘက္သို႔ အသြင္းေျပာင္းသူေျပာင္း ....အတတ္ပညာစာအုပ္ မ်ား ထြက္လာေသာ အခါ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာဘက္သို႔ အသံုးခ်သူခ်.....ဘာသာေရး စာအုပ္မ်ားထြက္လာေသာအခါ အမ်ိဳးမ်ိဳး အယူအဆတို႔ ျငင္းသူကျငင္း...။ေဆးပညာ အတတ္ပညာ ဘာသာေရး ...စသည့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဘာင္ခတ္ေသာ္လဲ ရသ စာေပအမည္တပ္ ခံရခက္သည့္ စာေပကလဲ တပံုတပင္ ။က်ေနာ္ ဖတ္ဖူးတဲ့ ရသစာေပအေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာဝင္ပါရေစ။ စာေရးသူကိုေတာ့ မသိေတာ့ သို႔ေပမဲ့ အေၾကာင္းအရာ မက္ေစ့ သည္ကား ခုထိ ထုတ္မရ။အခန္းထဲမွ ထိုင္ျပီး ၾကည့္ေနေသာ ေမာင္ႏွမ ၂ ဦး ျမင္ခဲ့တဲ့ အေဖနဲ႔ အေမ အေၾကာင္းေလးေရးထားတာပါ။ အေဖျပန္လာခ်ိန္မွာ စက္ဆီနံ႔ရတယ္ ..ျပီးေတာ့ အေမ့အားေခၚသံ ...အက်ီ ၤ ခၽြတ္ေပးေနတဲ့ အရိပ္..ျပီးေတာ့ ေရခ်ိဳးခန္းထဲ အေဖဝင္သြား....ေရခ်ိဳးသံ ႏွင့္ ဆပ္ျပာ အနံ႔ ခပ္သင္းသင္း...။ထိုအခ်ိန္ အေမ ထမင္းပြဲျပင္သံ ...ဟင္းနံတို႔က တသင္းသင္း။ တျငိမ့္ျငမ့္ေလးထြက္လာတဲ့ ကတ္ဆက္ကအသံ....။အေဖ ေရခ်ိဳးျပီး အေမက အက်ီ ၤ ဝတ္ေပးရင္း တြဲကေနတဲ့ ျမင္ကြင္း.....ဒါ သူတို႔ေမာင္ႏွမ ၂ ေယာက္ အျမဲျမင္ေနက် ျမင္ကြင္းပါတဲ့။
ဒီလို စာမ်ိဳးက်ေတာ့လဲ ၾကည္ႏူးဖြယ္အတိ......။မဟာေဆြ ေရးတဲ့ စစ္ထြက္သူ စာအုပ္ ဖတ္ျပန္ေတာ့ ၁၀ ႏွစ္ အရြယ္ ကေလးမ ကိုႏွစ္သက္ လိုက္ရွာေတြ႔ေတာ့ ေရခ်ိဳးဆိပ္....ဒီလိုဒီလို တမ်ိဳး အခ်စ္ဆန္း....ျမန္မာရာဇာ က်ျပီး ရုမ္းရာဇာတတ္ သံဃာကို ခုတံုးလုပ္ သတ္လိုက္တာက သံဃာ ၂ေသာင္းေက်ာ္.....ဖတ္သူပါ ေဒါသ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထေလာက္တဲ့ အေရး....ေတြးမိတာက တခ်ိန္က ျမန္မာျပည္။ထိုသို ထို သို႔ေသာ စာေပမ်ား .....သို႔ေပမဲ့ စာေပကို လိုရာ သံုးစြဲၾကသူမ်ားကေတာ့ ကၽြတ္-မုန္း-ဝင္ အယူမွား တလြဲဆံပင္ ေကာင္းလုပ္ၾကပါေတာ့တယ္....
စာေပ၏ ေကာင္းေသာ အခ်င္းအရာမ်ားကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ေသာ္....လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၃၇၅ ႏွစ္ အလြန္က ဘုရားရွင္၏ ႏုတ္ေတာ္ထြက္မ်ား စာေပတြင္ေတြ႔ႏိုင္ေသးသည္။ ခရစ္ေတာ္ ၊မိုဟာမတ္ အျပင္ ေအဒီ အေစာပိုင္းမွ ဟိႏၵဴ ဘာသာ ၏ အေၾကာင္းအ၇ာ အခ်ိဳ႕ပင္ ေလ့လာႏိုင္ေလသည္။ မည္သည့္ စာေပမဆို အေကာင္းခ်ည္းမဟုတ္ ေလာကတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ား ရွိသည့္ နိယာမ အတိုင္း ညစ္ညမ္းစာေပ မ်ားကလဲ အျပိဳင္အဆိုင္ဆိုသလို ....။
ေဆးပညာစာအုပ္မ်ား ထြက္လာေသာ အခါ ေဆးပညာ အျမင္မွ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဘက္သို႔ အသြင္းေျပာင္းသူေျပာင္း ....အတတ္ပညာစာအုပ္ မ်ား ထြက္လာေသာ အခါ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာဘက္သို႔ အသံုးခ်သူခ်.....ဘာသာေရး စာအုပ္မ်ားထြက္လာေသာအခါ အမ်ိဳးမ်ိဳး အယူအဆတို႔ ျငင္းသူကျငင္း...။ေဆးပညာ အတတ္ပညာ ဘာသာေရး ...စသည့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဘာင္ခတ္ေသာ္လဲ ရသ စာေပအမည္တပ္ ခံရခက္သည့္ စာေပကလဲ တပံုတပင္ ။က်ေနာ္ ဖတ္ဖူးတဲ့ ရသစာေပအေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာဝင္ပါရေစ။ စာေရးသူကိုေတာ့ မသိေတာ့ သို႔ေပမဲ့ အေၾကာင္းအရာ မက္ေစ့ သည္ကား ခုထိ ထုတ္မရ။အခန္းထဲမွ ထိုင္ျပီး ၾကည့္ေနေသာ ေမာင္ႏွမ ၂ ဦး ျမင္ခဲ့တဲ့ အေဖနဲ႔ အေမ အေၾကာင္းေလးေရးထားတာပါ။ အေဖျပန္လာခ်ိန္မွာ စက္ဆီနံ႔ရတယ္ ..ျပီးေတာ့ အေမ့အားေခၚသံ ...အက်ီ ၤ ခၽြတ္ေပးေနတဲ့ အရိပ္..ျပီးေတာ့ ေရခ်ိဳးခန္းထဲ အေဖဝင္သြား....ေရခ်ိဳးသံ ႏွင့္ ဆပ္ျပာ အနံ႔ ခပ္သင္းသင္း...။ထိုအခ်ိန္ အေမ ထမင္းပြဲျပင္သံ ...ဟင္းနံတို႔က တသင္းသင္း။ တျငိမ့္ျငမ့္ေလးထြက္လာတဲ့ ကတ္ဆက္ကအသံ....။အေဖ ေရခ်ိဳးျပီး အေမက အက်ီ ၤ ဝတ္ေပးရင္း တြဲကေနတဲ့ ျမင္ကြင္း.....ဒါ သူတို႔ေမာင္ႏွမ ၂ ေယာက္ အျမဲျမင္ေနက် ျမင္ကြင္းပါတဲ့။
ဒီလို စာမ်ိဳးက်ေတာ့လဲ ၾကည္ႏူးဖြယ္အတိ......။မဟာေဆြ ေရးတဲ့ စစ္ထြက္သူ စာအုပ္ ဖတ္ျပန္ေတာ့ ၁၀ ႏွစ္ အရြယ္ ကေလးမ ကိုႏွစ္သက္ လိုက္ရွာေတြ႔ေတာ့ ေရခ်ိဳးဆိပ္....ဒီလိုဒီလို တမ်ိဳး အခ်စ္ဆန္း....ျမန္မာရာဇာ က်ျပီး ရုမ္းရာဇာတတ္ သံဃာကို ခုတံုးလုပ္ သတ္လိုက္တာက သံဃာ ၂ေသာင္းေက်ာ္.....ဖတ္သူပါ ေဒါသ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထေလာက္တဲ့ အေရး....ေတြးမိတာက တခ်ိန္က ျမန္မာျပည္။ထိုသို ထို သို႔ေသာ စာေပမ်ား .....သို႔ေပမဲ့ စာေပကို လိုရာ သံုးစြဲၾကသူမ်ားကေတာ့ ကၽြတ္-မုန္း-ဝင္ အယူမွား တလြဲဆံပင္ ေကာင္းလုပ္ၾကပါေတာ့တယ္....
No comments:
Post a Comment